-  Kia hibrīddzinēja krosoveram raksturīgi vairāki šim zīmolam pilnīgi jauni risinājumi, tai skaitā iepriekš neredzēta pārliecinoša ekoauto platforma un unikāla hibrīdsistēma.
-  Niro – tas ir piedāvājums bez kompromisiem, saglabājot krosovera stilu un pievilcību, vienlaikus piedāvājot izcilu degvielas ekonomiju ar kombinēto degvielas patēriņu 50 mpg jeb 5,6 l/100km .
-  Niro met izaicinājumu hibrīdelektroauto segmentam ar inovatīvu hibrīdsistēmu, kas tieši nodrošina dinamisku braukšanas pieredzi.

Līdz ar pilnīgi jaunā 2017.gada hibrīddzinēja krosovera Niro (HUV) atrādīšanu pasaulei ir kļuvis zināms kompānijas ‘Kia Motors’ Zaļo auto stratēģijas galvenais elements. Bezkompromisu automobilis, kas apvieno braukšanas baudu ar acij tīkamu dizainu, lietošanas ērtumu un hibrīda efektivitāti – ar to pilnīgi jaunais Niro nodrošina ideālu mūsdienu patērētājam nepieciešamo īpašību līdzsvaru un piesaka savas pretenzijas uz unikālu pozīciju starp citiem hibrīdelektro automobiļiem un apvidauto. 

“Niro apmierina saldākās vēlmes, sniedzot labāko iespējamo kombināciju: izcilu degvielas patēriņu, aizraujošu vadīšanas pieredzi, praktiskumu un, pats galvenais, pārsteidzošu dizainu, kurā vairs nav klaji nolasāms ‘hibrīds’,” teica Orts Hedriks (Orth Hedrick), kompānijas “Kia Motors America (KMA)” produktu plānošanas viceprezidents. “Subkompakto krosoveru tirgus joprojām ir viens no visātrāk augošajiem segmentiem visā pasaulē, un Niro piedāvā vienreizēji vilinošu, tomēr praktisku komplektāciju, kādu patērētāji vēl nav redzējuši.”

Niro ir vēl viens automobilis, kas radīts uzņēmuma “Kia Motors” videi draudzīgā zīmola “EcoDynamics” ietvaros un kas aprīkots ar virkni jauninājumu. Ja tā priekšteči bija tādi tīri mobilitātes produkti Optima Hybrid un Soul EV, tad Niro ir pirmais Kia automobilis, kurā izmantota pilnīgi jauna eko auto platforma un kas vērtējams kā nākamais nozīmīgais solis ceļā uz zīmola ieceri līdz 2020.gadam trīskāršot zaļo auto skaitu. 

Hibrīdauto netipiskais dizains
Radīts kompānijas “Kia” dizaina centros Ērvainā, Kalifornijā, un Namjangā, Korejā (Irvine un Namyang), Niro pierāda, ka tā īpašniekiem nav efektivitātes vārdā jāatsakās no emocionāli saistoša dizaina vai funkcionālām ērtībām. Šī ar hibrīddzinēju aprīkotā krosovera dizaina valoda ir netipiska hibrīdam, tā izskats rada stingrības un pārliecinātības iespaidu ar viegli liektām virsmām, ko līdzsvaro robustāk izliektas detaļas. Niro dižojas ar platu un zemu virsbūvi ar izstieptu jumta līniju un strupu pārkari, kas rada atlētisku koptēlu. Priekšpusē Niro apveltīts ar jau pazīstamo fasciju, kurā izceļas Kia automašīnām tipiskais režģis un agresīvi veidotie lukturi, kas uzsver Niro iesapidīgo plecu līniju. Pārsega kontūras piesaista uzmanību un līdz ar iespaidīgajām riteņu arkām, kulišu uzlikām, jumta sliedēm un aizmugurējo aizsargplati rada sportisku iespaidu. Lai gan Niro nepārprotami ir krosovers, tas radīts, paturot prātā aerodinamikas prasības un tā rūpīgi veidotais korpuss nodrošina salīdzinoši niecīgo pretestības koeficientu 0,29. 

Niro salonā paveras vilinošs, moderns un high-tech stilā veidots interjers. Spoži balti vai melni akcenti pasvītro krosovera būtību. Instrumentu panelis ir lakonisks un nepieblīvēts, ar krāsainiem un informatīvi nozīmīgajiem mērinstrumentiem priekšplānā, turklāt primārās un sekundārās vadības ierīces ir novietotas taisni pa rokai. Salona ietilpību nodrošina Niro 106,3 collu garenbāze, augstais un platais korpuss, kur ērti iekārtosies arī braucēji ar prasību pēc lielākas telpas kājām, galvai un pleciem. Sēdekļiem ir palielināts polsterējuma blīvums, un to ērtums pasargās no noguruma arī ilgākos braucienos. Pateicoties tā krosovera proporcijām, Niro lepojas ar paaugstinātu sēdekļa novietojumu, un autovadītājs iegūst daudz plašāku pārredzamību, nenieka nezaudējot arī no iekāpšanas/izkāpšanas ērtuma. Pateicoties prasmīgi darinātajam augstsprieguma akumulatoram, braukšana nenoliedzami sagādās prieku, turklāt akumulatora novietojums zem aizmugurējā sēdekļa palielina gan salona, gan bagāžnieka ietilpību, izvairoties no traucējošiem izciļņiem uz grīdas. 

Inženieru uzdevums bija nodrošināt ne tikai plašumu un ērtumu, bet arī klusumu salonā. Bagātīgā izolācija Niro priekšgalā, optimāla atsperojuma cietība, rūpīga korpusa izolācija un elastīgo putu izmantojums A un B balstos – tas viss pasargā no ceļa un riepu trokšņa iekļūšanas salonā. Turklāt akustiskais vējstikla materiāls un apdomīgi veidotie sānskata spoguļi mazina arī vēja radīto troksni. 

Inženieri daudz darba ieguldīja arī hibrīdauto teju neizbēgamo jaudas piedziņas ķēdes problēmu risināšanā. Ar īpaši veidotiem dzinēja stiprinājumiem, vienāda garuma piedziņas vārpstām viņiem ir izdevies samazināt sistēmas troksni un vibrāciju, arī stūres ratā reizēm novērojamo vibrāciju slāpē atsevišķs stūres rata rumbas amortizators. Īpašs gofrēts grīdas pildījums (zem paklāja) un blīvs izolējošais materiāls zem pārseguma arī ir daļa no uzlabojumiem, kas ieviesti trokšņa, vibrācijas un diskomforta (NVH) maksimālas novēršanas nolūkā. 

Stipra un viegla serde 
Niro izmantotā platforma ir īpaši veidota, lai izmantotu unikālās benzīna-elektrības hibrīda jaudas piedziņas priekšrocības, un kopā ar 53% konstrukcijas, kas veidota no paaugstinātas stiprības tēraudu (AHSS), un papildus stiprinājumiem A un B balstos un jumta sliedēm, ir izveidota viegla un vienlaikus izturīga uzbūve. Plaši izmantotā karstspiedes tehnika detaļu izgatavošanā un industriālās līmes lietojums savienojumos ļāvis ievērojami palielināt vērpes stingumu un uzbūves noturīgumu. Tieši tādēļ inženieri ir pārliecināti, ka Nacionālā Autoceļu satiksmes administrācija (NHTSA) un Autoceļu drošības apdrošināšanas institūts (IIHS) dos Niro augstāko novērtējumu. 

Ļoti nozīmīgs uzdevums Niro radīšanā bija masas samazinājums, tādēļ paaugstinātas stiprības tērauds tika izmantots ne tikai korpusa, bet arī citu elementu, tai skaitā vieglu sēdekļu rāmju izgatavošanā. Turklāt inženieriem izdevās vēl vairāk samazināt kopējo svaru, izmantojot alumīniju pārsega, pakaļējā borta un vairāku atsperojuma elementu, tai skaitā priekšējo sviras plecu, priekšējo un aizmugurējo šarnīru un bremžu suporta izveidē. Pat stāvbremzes pedāļa risinājums palīdz samazināt svaru, jo tas veidots no šķiedras stiprināta polimēra. Visbeidzot inženieri ir atteikušies no tradicionālā 12 V akumulatora un, lai vēl samazinātu kopējo svaru, šajā automobilī izmanto augstsprieguma litija jonu polimēra akumulatoru. 

Unikāls hibrīda spēka piedziņas risinājums
Ārkārtīgi efektīvs un iedarbīgs ir Niro konstrukcijā izmantotais spēka piedziņas risinājums, sākot ar visjaunākā modeļa Kappa 1,6 litru GDI četru cilindru dzinēju, kas veidots tieši hibrīdauto vajadzībām. 103 zirgspēki, ko šis jaunais dzinējs nodrošina, ir iznākums Atkinsona cikla, dzesētu izplūdes gāzu recirkulācijas (EGR), GDI dzinēja un paaugstinātas dzinēja lietderības (gara virzuļa gājiena un maza virzuļa diametra optimāls salikums) kombinācijai maksimālas efektivitātes iegūšanai . Niro izmantotā izplūdes gāzu karstuma atguves sistēma, kas paātrina dzinēja uzsilšanu, novadot dzeses šķidrumu uz siltummaini izplūdes sistēmā, ir vēl viens uzlabojums efektivitātes palielināšanas un izmešu samazināšanas virzienā.43 zirgspēku vilces motors, ko pazīst arī kā uz transmisijas montētu elektrisku ierīci (TMED), darbojas tandēmā ar benzīna dzinēju, radot iespaidīgu 146 zirgspēku un 195 lb-ft (198 Nm) griezes momenta jaudu.

Šī jauda ar jauna parauga otrās paaudzes sešu ātrumu divsajūgu pārnesumu kārbas starpniecību (DCT) tiek pārvērst ne tikai pārsteidzošā efektivitātē, bet tieši tā arī rada neatkārtojamo Niro braukšanas pieredzējumu. Transmisija nodrošina mierīgu un raitu pārnesumu nomaiņu, radot dabiskas un loģiskas darbošanās iespaidu krasā pretstatā citiem hibrīdauto, kas aprīkoti ar ne tik uzticamām pārnesumkārbām. Visu sistēmu kopā satur kompakts un ārkārtīgi viegls 1,56 kWh litija jonu polimēru akumulators, kas novietots zem aizmugures sēdekļa. Tā kā augstsprieguma akumulators ir gan jaudas, gan enerģijas ziņā veiktspējīgs, tad inženieriem bija iespēja izmantot izmēru ziņā nelielu benzīna dzinēju, tādejādi ievērojami palielinot degvielas ekonomiju un samazināt izmešu daudzumu. 

Vieglā TMED, sevi pierādījušā GDI un iekšējās aizdedzes dzinēja Atkinsona cikla tehnoloģijas unikālais savienojums kopā ar DCT pārnesuma kārbas radīto dinamiskās braukšanas pieredzējumu ļauj Niro piedāvāt vienlaikus baudījumu un efektivitāti, tiecoties pēc kombinētās degvielas efektivitātes rādītāja 50 mpg robežās. 

Braukšanas prieks
Niro paralēlā un vienkāršotā hibrīdsistēma nodrošina nepārtrauktu jaudas padevi priekšējiem riteņiem, radot hibrīdauto neraksturīgi patīkamu braukšanas sajūtu. Hibrīdsistēma nav traucējoša un nav arī manāma. Niro raksturīga ātra gaitas uzsākšana un izlīdzināts tās turpinājums, kas iedveš braucējā pārliecību par tā spēju pārliecinoši veikt ikdienas manevrus un noturēties autostrādes satiksmes plūsmā. 

Īpaša uzmanība tika veltīta arī bremžu izstrādei. Divu Optima Hybrids paaudžu un arī pilnībā elektriskā Soul EV izveides laikā gūtās mācības ļāva Kia inženieriem nodrošināt precīzu rekuperatīvās bremzēšanas sistēmas un hidrauliskās berzes bremzes sadarbību. Tās rezultātā ātruma samazināšanas laikā Niro gaita ir pārliecinošāka un vienmērīgāka nekā citiem hibrīdauto. 

Augsta līmeņa hibrīdtehnoloģija
Līdzīgi citām Kia piedāvātajām automašīnām Niro tiks piedāvāts plašs autovadītāja ērtībām un drošībai domāts tehnoloģiju klāsts. Pazīstamākās no tām, kas būs pieejamas krosovera pircējiem, ietver Aklo punktu monitorēšanas ierīci ar Aizmugures šķēršļu brīdinājumu sistēmu un Braukšanas joslas maiņas palīgu; Uzlabotu ātrumtures sistēmu; Joslas maiņas brīdinājuma sistēmu un Autonomu ārkārtas situācijas bremzēšanas sistēmu . 

Pilnīgi jaunā Eco-Das (Autovadītāja palīdzības sistēma) sistēma piedāvā pirmo Kia izveidoto Sistēmu braukšanai brīvgaitā un Iepriekšnoteicošo enerģijas kontroles sistēmu. Sistēma braukšanai brīvgaitā palielina degvielas ekonomiju, jo palīdz autovadītājam pāriet uz braukšanu brīvgaitā un bremzēšanu. Iepriekšnoteicošā enerģijas kontroles sistēma savukārt izmanto navigācijas sistēmu un ātrumtures sistēmu, lai savlaicīgi novērtētu topogrāfiskas izmaiņas uz ceļa un pēc vajadzības pārvaldītu enerģijas plūsmu, nosakot, kad ir piemērotākais brīdis, lai bez veiktspējas traucējumiem un ar maksimālo efektivitāti uzlādētu akumulatoru un kad tērēt uzkrāto enerģiju. Līdzīgas sistēmas līdz šim ir izmantotas vācu luksusa automašīnās, taču Kia sistēma ir pirmā visā industrijā, kas vienlīdz labi darbojas gan jaudas palielināšanas, gan samazināšanas gadījumā. Vēl viens būtisks jauninājums ir Gaisa ieņēmējietaise (Smart Air Intake), kas samazina pretestību, pateicoties ārienes gaisa ieplūdes pārvaldīšanas sistēmai HVAC, kā arī ar to kopā darbināmā Auto Defog sistēma, kas neļauj uz stikliem veidoties kondensātam, jo A/C kompresora darbība ir atkarīga no gaisa rādītājiem salonā. 

Jau daudzkārt apbalvotā Kia informācijas un izklaides un telemātikas sistēma nodrošina Niro autovadītāju atrašanos pastāvīgā  sasaistē ar jaunāko no versijām, UVO3, kāda pieejama arī jaunajā Sportage 2017.gada modelī. Papildināta ar Android  AutoTM, Apple  CarPlay® un UVO eServices 14 telemātikas pakalpojumu nodrošinājumu, uzlabotā sistēma piedāvā līdz pat 8 GB ietilpīgu mūzikas atmiņu, piekļuvi tādām ekrānaplikācijām kā Pandora®  un Soundhound un Wi-Fi ierīču savienošanas iespēju. Tas viss ir pieejams uz 7 collu kapacitīva skārienjutīga ekrāna. 

Redaktora piezīme: visas tehniskās specifikācijas un standarta/izvēles komplektācijas ierīces šajā preses lapā attiecas uz ASV modeli un var atšķirties no modeļiem, kas tiek tirgot citos reģionos.